Kerstactie Pro League

My Team, My Home

Bied op het shirt van je favoriete speler en unieke items en steun de Belgian Homeless Cup!

Ook in 2018 pakken de Pro League, haar clubs en partners uit met een Kerstactie, de jaarlijkse veiling van unieke, getekende shirts en andere bijzondere items.

Tijdens speeldag 20 (21-23 december, Proximus League) en de speeldag van het Kerstvoetbal (26-27 december, Jupiler Pro League) dragen alle spelers het logo van de Belgian Homeless Cup op hun shirts. Deze shirts worden vanaf maandag 17 december 23u te koop aangeboden via Ebay. De veiling zal duren tot donderdag 27 december om 23u.

De opbrengst van de veiling gaat integraal naar de Belgian Homeless Cup, een organisatie die voetbal inzet om te werken aan de lokale re-integratie van dak- en thuislozen in onze samenleving. De Belgian Homeless Cup bereikt wekelijks meer dan 500 dak- en thuislozen en organiseert 900 trainingssessies per jaar.

Wil jij binnenkort eigenaar worden van het shirt van je favoriete speler of unieke items? Bied dan vanaf maandag 17 december 23u tot donderdag 27 december 23u via proleague.be

Klik hier om naar de veiling te gaan

Naast de shirts kan je ook bieden op enkele unieke items en belevenissen!

1

De aftrap van Standard de Liège – RSC Anderlecht, aangeboden door VOO Sports

2

Vier VIP plaatsen op het Gala van de Gouden Schoen 2018, aangeboden door Het Laatste Nieuws

3

Vier VIP plaatsen op het Pro League Gala Profvoetballer van het jaar 2018-2019

4

Een wedstrijd voor en achter de schermen met commentator Filip Joos, aangeboden door VIER en Play Sports

5

Een matchworn & gesigneerd shirt van Kevin De Bruyne van Manchester City

6

Een door alle Rode Duivels gesigneerd WK-shirt

7

Een Panini Album Football 2019, met alle stickers

8

Een VIP-arrangement voor 2 voor een thuiswedstrijd van Paris Saint-Germain, met vervoer en verblijf, aangeboden door Unibet

9

Een wedstrijdje golf met Marc Degryse, aangeboden door Marc Degryse en Sporza + gehandtekende golfhandschoen van Thomas Pieters

10

VIP-experience bij de achtste finale van de Champions League, aangeboden door Proximus 11

11

Een matchworn shirt van Pippo Inzaghi (AC Milan), geschonken door Mo Messoudi

12

Een wedstrijd met Peter Vandenbempt

13

Een matchworn shirt van Gerard Pique (FC Barcelona)

BELANGRIJK

  • Er worden geen shirts verzonden. De winnaar wordt persoonlijk gecontacteerd door de Pro League en kan tot 20 januari zijn shirt ophalen in de clubshop of het secretariaat van de club. De betaling gebeurt ter plaatse.
  • Er kunnen geen fiscale attesten toegekend worden voor de shirtveiling.
  • De shirts worden door de kernspelers gedragen tijdens de wedstrijd. Elk shirt wordt ook gehandtekend.
  • Shirts worden niet teruggenomen

Over de Belgian Homeless Cup

Of het nu de warmte van de kleedkamer is of de adrenaline op het veld, de roes van de overwinning of het verdriet van een nederlaag. Bij de Belgian Homeless Cup worden lief en leed gedeeld. Mensen die kampen met dak- of thuisloosheid vinden er meer dan enkel ploegmaats. Ze vinden er ook een thuis.

Ongeacht afkomst, leeftijd of levenswandel is het gevoel van een kleedkamer binnen te stappen en er een thuis te vinden universeel. Het geeft vleugels aan de spelers van de Belgian Homeless Cup, mannen en vrouwen die kampen met dak- of thuisloosheid en die in hun team een positieve identiteit en ploegmakkers vinden. Ze vinden er vooral ook energie om hun leven een nieuwe wending te geven.

Voetbal motiveert miljoenen Belgen om zich elk weekend overal ten lande op en rond voetbalvelden te verzamelen en deel uit te maken van een voetbalfamilie. Het Belgische profvoetbal is zich bewust van de kracht van dit familiegevoel en besloot om het MY TEAM, MY HOME campagnebeeld centraal te stellen bij haar traditionele kerstactie, waarvan de opbrengst naar de Belgian Homeless Cup gaat.

De Belgian Homeless Cup (BHC) is een sociaal-sportieve voetbalcompetitie voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid. Door de kracht van voetbal in te zetten wordt een re-integratieproces opgestart. Dit traject kan van sociale (opstap naar hulpverlening, opbouwen van zelfvertrouwen en positief zelfbeeld) of van professionele aard (opleiding, tewerkstelling) zijn. Ook op fysiek vlak wordt vooruitgang geboekt, door te werken aan een betere conditie en gezondheid. Daarnaast voeren wij een actieve communicatie om de problematiek van dak- en thuisloosheid onder de aandacht te brengen.

Momenteel zijn er 39 teams (27 in de nationale competitie en 12 teams in de Brusselse hoofdstedelijke competitie) actief. Elk homeless team is een samenwerking tussen een (semi-)professionele voetbalclub en sociale organisaties. Zo werken er in Belgie? 72 sociale organisaties, 27 voetbalclubs en 15 stedelijke diensten samen rond de 36 homeless teams. BHC bereikt wekelijks meer dan 500 dak-en thuislozen en organiseert zij 900 trainingssessies per jaar.