Oproep aan sociale organisaties

Pro League reikt hand aan sociale organisaties

De Pro League reikt de hand aan sociale organisaties om deel te zijn van het MVO-beleid van het Belgische profvoetbal.

Wat bieden wij deze partner aan:

We gaan een partnerschap aan gedurende drie voetbalseizoenen aan (2017-2018 tot en met 2019-2020), waarin deze organisatie de bevoorrechte partner is van de Pro League, haar clubs en supporters. De partner wordt meegenomen in de communicatie van de Pro League en zal in aanloop naar en gedurende de jaarlijkse Kerstactie ruime visibiliteit genieten. Dit gebeurt via de mediakanalen van de Pro League, haar clubs en partners (clips + reportages op tv-kanalen tijdens en voor Kerstactie, aanwezigheid in kranten via interviews en advertentie, sociale media).

De partner geniet van de opbrengst van de Kerstactie, een veiling van de shirts van de spelers uit de Jupiler Pro League en Proximus League.

Voor de partner van de Pro League is dit een unieke kans om zich te richten naar een nieuw en ruim publiek. De tienduizenden supporters die wekelijks in de tribunes plaatsnemen en de honderdduizenden voetbalfans die de JPL volgen via de printed en sociale media en de uitzendingen via televisie.

Wij zoeken:

  • Een erkende sociale organisatie (vzw)
  • Uw organisatie is actief aan beide zijden van de taalgrens, of een conglomeraat van een Nederlandstalige en een Franstalige organisatie die rond eenzelfde thema werken.
  • Uw organisatie werkt rond volgende thema's: gezondheid, armoedepreventie of -bestrijding, sociale integratie. Dit kan zowel in België als in het buitenland zijn.
  • Uw organisatie heeft ervaring met media, zowel traditionele als sociale media en u weet hoe mee te werken aan een informatiecampagne voor een breed publiek. U heeft de ervaring, mogelijkheden en capaciteiten om mee te werken aan een grote (media)campagne.
  • Uw organisatie is gemachtigd om fiscale attesten uit te reiken.

Geïnteresseerd?

Bezorg ons ten laatste op 12 juni via deze link een dossier waarin u ons overtuigt waarom de Pro League de komende jaren met uw organisatie in zee moet gaan. Dit dossier bestaat uit een zo volledig mogelijke presentatie van uw organisatie:

  • Een algemene kennismaking met uw organisatie
  • De thema's waarrond u actief bent
  • De activiteiten die uw organisatie uitvoert
  • Recente campagnes van uw organisatie
  • De statuten en meest recente jaarrekeningen van uw organisatie

Meer informatie? Mail naar deze link.