“Bring passion back, keep racism out”

Pro League, Jupiler en BBDO verwelkomen fans met campagnefilmpje terug in de stadions; met passie, zonder racisme.

Komend weekend luidt de geleidelijke terugkeer van fans in de stadions in. Vanaf vrijdag zullen supporters eindelijk opnieuw hun ploeg naar de overwinning kunnen stuwen. In een unieke campagnefilm nodigen de Pro League en Jupiler fans uit om dat te doen met passie, maar zonder racisme.

Sinds covid-19 wereldwijd om zich heen greep, werden voetbalwedstrijden enkel nog in lege stadions afgewerkt. Ook ons land kende een competitiestart zonder publiek. Voetbal leek in niets meer op wat we gewoon waren. Nu vanaf dit weekend de terugkeer van de fans ingezet wordt, lanceren de Pro League en Jupiler een spot die de belangrijkste verschillen in beleving benoemt: geen gejuich, geen gezangen, geen passie. Maar ook… geen racisme. Covid-19 deed racistische en discriminerende spreekkoren uit de stadions verdwijnen.

“Het voetbal was de voorbije maanden niet hetzelfde. We hebben allemaal de passie en de beleving van onze wedstrijden gemist. Wat we echter niet gemist hebben, is negatief gedrag dat onze sport schaadt, zoals het racisme dat soms in de tribunes te horen was. We zijn bijzonder blij dat we vanaf dit weekend de fans en de bijhorende passie opnieuw mogen verwelkomen. Maar we hopen allemaal samen dat het racisme géén terugkeer meer maakt. Daarom brengt de spot een hoopvolle, maar niet mis te verstane boodschap: “Bring passion back. Keep racism out.”, aldus Stijn Van Bever, Head of Communication bij Pro League.

“Samen met de honderdduizenden voetbalfans in ons land hebben wij de unieke ervaring van een live voetbalmatch enorm gemist. En nu het terug kan, hopen we dat de passie voor voetbal eens te meer terugkeert. Maar dan zonder racisme. Als favoriete pilsbier van de Belgen zien we het als onze verantwoordelijkheid om deze boodschap mee uit te dragen, “ zegt Josse Peremans, marketing manager van Jupiler. 

De campagne werd bedacht door BBDO Belgium en wordt ondersteund door Jupiler, partner van de Pro League en titelsponsor van de Jupiler Pro League.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Social cookies toelaten

Credits

Client: Pro League
Agency: BBDO Belgium
Client contacts: Stijn van Bever, Josse Peremans (AB Inbev)
Creative Director: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck
Associate Creative Director: Frederik Clarysse
Creative: Frederik Clarysse
Account Director: Lore Desmet
Production company: BBDO Productions
Head of Production: Patricia Van De Kerckhove
Producer: Patricia Vandekerckhove, Marlies Neudt
Editing: Anton Ceuppens, Neil Skeet, Jasper Vanhauwaert
Color grading: Kene Illegems
Sound Engineer: Mathieu Schots

  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Panini
  • OSM
  • Toro