Kipsta officiële balpartner Pro League vanaf 2023

Kipsta, het voetbalmerk van Decathlon, wordt met ingang van het seizoen 2023-2024 de officiële balpartner van de Pro League. Decathlon en de Pro League sluiten een overeenkomst voor 5 seizoenen voor zowel Jupiler Pro League, 1B Pro League, Croky Cup en de Supercup. Deze competities zullen vanaf dan gespeeld worden met een wedstrijdbal van Kipsta met het FIFA Quality Pro Label. De officiële bal zal de technologie gebruiken die op de huidige F950-bal wordt toegepast, maar zal een doorgedreven evolutie zijn van het huidige model. Daarnaast wordt Decathlon ook structurele partner van de Football & Community activiteiten van de Pro League.

 De Pro League en Decathlon zaten de voorbije maanden samen om een structureel vervolg te breien aan de samenwerking voor de Supercup 2021. Deze gesprekken monden nu uit in een meerjarige deal voor het Belgische profvoetbal, dat vanaf het seizoen 2023-2024 aan de slag gaat met de Kipsta Officlal Match ball voor al haar competities. Dit betekent dat - voor de eerste keer ooit - alle reeksen van de Pro League, van jong tot oud, met dezelfde wedstrijdbal zullen spelen.

“Na de Supercup, een geslaagde test voor zowel de Pro League als Kipsta, zijn we blijven praten. Vrij snel bleek dat we elkaar vonden in een gemeenschappelijke visie. Daarnaast werden intensieve tests met de wedstrijdbal uitgevoerd door verschillende Pro League teams, met positieve feedback. Decathlon wil kwalitatief sportmateriaal naar een breed publiek brengen en ziet in de Pro League en haar clubs ideale ambassadeurs. Wij zijn trots dat we samen met de Franse Ligue 1 die rol op ons mogen nemen. De Pro League zal mee de spotlights op Kipsta kunnen richten en zo topmateriaal voor een breed publiek helpen toegankelijk maken. Met als doel meer mensen aan het bewegen en het voetballen te krijgen. De komende jaren zullen we samen inzetten op zowel innovatie als maatschappelijke projecten. Onze samenwerking wordt een breed en sterk partnerschap”, aldus de Pro League.

De Pro League zal mee de spotlights op Kipsta kunnen richten en zo topmateriaal voor een breed publiek helpen toegankelijk maken. Met als doel meer mensen aan het bewegen en het voetballen te krijgen. Stijn Van Bever, woordvoerder Pro League

Ook Decathlon en haar voetbalmerk Kipsta staan te popelen om de samenwerking op gang te trappen. “Na de verlenging van onze partnership met KV Oostende (2024) en een eerste samenwerking met de Pro League, is dit een nieuwe stap voor ons in het profvoetbal”, vertelt Vincenzo Verhoeven, verantwoordelijke voor partnerships en voetbalclubs bij Decathlon België. “Onze strategie blijft voetbal toegankelijk maken voor iedereen; van jonge voetballertjes en amateurvoetbal tot het professionele voetbal”, besluit Vincenzo. 

“Met kwalitatief materiaal maar zonder de prijs uit het oog te verliezen”, vult Salim Bennis aan, leader voetbal bij Decathlon België. “Dat onze Kipsta-bal binnenkort op de velden van het profvoetbal rolt, maar ook in de jeugdreeksen, is iets om heel trots op te zijn en het bewijs dat we onze plaats hebben op het hoogste niveau. Bij Kipsta zijn onze producten ontworpen voor amateurvoetballers, maar gevalideerd door professionele voetballers om kwaliteitsproducten te leveren tegen een redelijke prijs. En dat kan je niet beter aantonen dan met het onderdeel waar alles rond draait: de voetbal."

© NVE
  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini
  • OSM
  • Toro
  • Score! Hero 2