EFDN MorethanFootball Action Weeks gaan van start

De #Morethanfootball Action Weeks van EFDN (European Football for Development Network) zijn een breed gedragen campagne van de Europese voetbalgemeenschap, om de impact te tonen van activiteiten en projecten op het gebied van Community en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

EFDN handhaaft zich als een bottom-up organisatie die de uitbouw van Football & Community zowel lokaal als internationaal ondersteunt. Onder de leden van EFDN worden kennis & good practices uitgewisseld en verdeeld onder clubs en Europese Leagues. De Pro League speelt deze expertise rond CSR in het voetbal door aan haar clubs, wat een meerwaarde is voor de uitbouw van hun lokale Football & Community werking. De Pro League is reeds 4 jaar lid van de Algemene Vergadering van EFDN. Naast de Pro League zelf zijn ook 5 Pro League clubs lid van EFDN: Club Brugge, Standard de Liège, KAA Gent, KAS Eupen en Royal Antwerp FC.   

Via EFDN kon de Pro League de afgelopen jaren een netwerk uitbouwen van internationale contacten, inspiratie halen rond Football & Community en samenwerkingen opzetten met andere Europese Leagues. Naast de beschreven voordelen, levert de Pro League ook een actieve bijdrage aan EFDN:  

Zo werden onder meer 2 handleidingen die de Pro League voor haar clubs uitwerkte door EFDN  vertaald en verdeeld onder de leden. Verschillende clubs in andere Europese landen hebben deze handleidingen gebruikt in de uitbouw van hun Football & Community beleid.

De #MorethanFootball campagne van EFDN wordt gesteund door de UEFA Foundation for Children, de ECA (European Club Association) en biedt een sterk platform om fans en belanghebbenden te informeren en te betrekken bij hun activiteiten op het gebied van gemeenschap en sociale verantwoordelijkheid. Tijdens de #Morethanfootball Actieweken tonen de deelnemende organisaties het maatschappelijk belangrijk werk dat zij op lokaal, nationaal en internationaal niveau op en buiten het veld doen.

De Pro League steunt de campagne van EFDN en gelooft in de transformerende rol die Leagues en hun clubs kunnen spelen om een positieve impact op de samenleving te creëren.

  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini
  • OSM
  • Toro