Terug- én vooruitblik op de Football & Community acties van de Pro League voor 2020 en 2021

In deze reportage blikken Bert Ballegeer van Younited en Jan Cas en Pierre François van de Pro League terug en vooruit op de Football & Community acties van de Pro League voor 2020 en 2021

Met een recordopbrengst van €145 00 voor sociale partner Younited Belgium werd de Kerstactie van de Pro League opnieuw een succes. Naast de financiële ondersteuning voor de Younited-werking, versterken beide organisaties elkaars maatschappelijk beleid. 

Naast het partnerschap met Younited, steunt de Pro League doorheen het seizoen gericht organisaties die hulp bieden aan wie het moeilijk heeft. Zo doneerde de Pro League in 2020 €100.000 aan de Voedselbanken, goed voor 50.000 extra maaltijden voor de meest kwetsbaren in onze samenleving en gaat in 2021 de opbrengst van de “knuffelsancties” naar Tele-Onthaal en Télé-Accueil.

Pijler van het maatschappelijk engagement van de Pro League blijft de inzet voor diversiteit in het voetbal en de samenleving. De communicatiecampagne die dit beleid ondersteunt, de jaarlijkse Football for All  campagne vindt plaats in het weekend van 7 maart. Tijdens die speeldagen zullen de regenboogcornervlaggen en de kapiteinsbanden in de Jupiler Pro League en de 1B Pro League weer een statement vormen voor respect, diversiteit en verdraagzaamheid op en rond onze voetbalvelden.

Bekijk hieronder de reportage van Eleven United

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Social cookies toelaten
  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini
  • OSM
  • Toro