Pro League kiest voor MG als innovatieve autopartner

Om de duurzaamheidsambities van het Belgisch voetbal te ondersteunen, gaan de Pro League en mediapartner Eleven Sports een samenwerking aan met MG. De Brits-Chinese autoconstructeur deelt onze passie voor innovatie en brengt een belangrijke bijdrage aan een groener wagenpark.

Sinds zijn intrede in 2019 timmert MG volop aan de weg op de Europese markt. De autoconstructeur koppelt innovatie en een strak design aan duurzaamheid en betaalbaarheid. Met die argumenten slaagde MG erin grote voetbalmerken als FC Liverpool en Olympique Lyon te overtuigen, maar ook de consument.  

Vorig jaar bewerkstelligde het vernieuwende automerk namelijk een verdrievoudiging van de verkoopcijfers. Daarvoor leunde MG op slechts twee budgetvriendelijke wagens: een plug-in hybride SUV (E-HS) en een volledig elektrische wagen (ZS EV). Sindsdien bracht de constructeur ook de luxueuze Marvel R Electric op de markt.

MG draagt bij aan propere lucht. Dat is belangrijk voor die andere hoeksteen van het Belgisch voetbal: de voetballertjes van de toekomst.Leander Monbaliu, Chief Business Officer

Dit jaar zet MG zijn status als innoverend automerk kracht bij met de introductie van de MG 5 Electric. Dat uniek en hoogtechnologisch model wordt de eerste volledig elektrisch aangedreven stationwagen van Europa, waarmee MG ook de ruimere en praktische gezinswagen op groene energie laat rijden.  

De Pro League deelt de bekommernissen voor de volgende generaties en onderschrijft dan ook de inspanningen van MG om de CO2-uitstoot te verminderen. In onze partnerships zal duurzame ontwikkeling voortaan een centrale rol innemen. 

Leander Monbaliu, Chief Business Officer van de Pro League: “De Pro League ambieert zich te onderscheiden door innovatie, zoals we dat bijvoorbeeld ook doen in de samenwerking met Eleven Sports. We kiezen bewust voor innoverende partners. De Pro League is dan ook trots om MG haar officiële autopartner te kunnen noemen. MG draagt bovendien bij aan een schoner wagenpark en dus propere lucht. Dat is belangrijk voor die andere hoeksteen van het Belgisch voetbal: de voetballertjes van de toekomst.” 

Catherine Free, Head of Sales & Marketing MG Belux: “Duurzaamheid staat centraal bij MG. Ons merk zet dan ook volledig in op nieuwe technologieën die rekening houden met de ecologische voetafdruk. Het partnership met de Pro League en Eleven is voor ons logisch aangezien ook MG Europe qua sponsoring focust op voetbal. MG zal instaan voor de volledige vloot van de nieuwe partners en is tevreden dat de Pro League en Eleven duidelijk de groene kaart trekken.” 

Guillaume Collard, CEO van Eleven Sports: “Als exclusieve mediapartner van de Pro League initiëren en ondersteunen wij innovatieve partnerships. De samenwerking met MG past perfect in deze ambitie tot vernieuwing. Voor ieder bedrijf, ook binnen de media, is het een uitdaging om zich in te schrijven in een strategie rond duurzame ontwikkeling. Daarom zijn we bijzonder tevreden om, samen met de Pro League, deze samenwerking met MG aan te gaan.” 

Gerelateerde artikels

  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini