Pro League neemt deel aan de #MorethanFootball actieweken van EFDN.

Tijdens de actieweken van EFDN (European Football for Development Network) tonen professionele voetbalclubs, leagues en federaties van de Europese voetbalgemeenschap de impact van hun activiteiten en projecten op het gebied van Football & Community.

Naast de Pro League zijn 7 Belgische clubs lid van EFDN: KAA Gent, Club Brugge, Standard de Liège, OH Leuven, Royal Antwerp FC en Royale Union Saint-Gilloise.

De Pro League steunt de #MorethanFootball campagne van EFDN en gelooft sterk in de kracht van voetbal. De voorbije periode werden verschillende campagnes opgezet die het maatschappelijk beleid van de Pro League ondersteunen:

  • De derde editie van de Football for ALL-campagne in maart was opnieuw een succes. Met de regenboogcampagne en de slogan “Football for All” benadrukt de Pro League haar engagement; ons voetbal is er voor iedereen.

    Lees hier meer.

  • De Kerstactie (shirtveiling) van de Pro League sloot eind december af met een recordbedrag van 145.000 euro, ten voordele van sociale partner Younited Belgium. Daarnaast werd ook de lopende samenwerking met Younited voor 3 jaar verlengd en verder uitgediept.

    Lees hier meer.

  • Na racistische verwijten op social media tegen Antwerp-aanvoerder Faris Haroun veroordeelde de Pro League samen met alle clubs de feiten. Tijdens de aftrap van de wedstrijden van de 18e speeldag maakten de aanvoerders een statement met "een rode kaart tegen racisme".

    Lees hier meer.

Voor de Pro League is een sterke en geloofwaardige sociale werking bij de clubs de belangrijkste doelstelling van haar maatschappelijk beleid. Gedurende de EFDN actieweken tot 18 april zullen diverse initiatieven van clubs uitgelicht worden om zo aandacht te vragen voor #MorethanFootball.

Meer informatie over de actieweken is te vinden op www.morethanfootball.eu.

© Gregory Van Gansen
  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini
  • OSM
  • Toro