Pro League steunt #FootballPeople Weeks

© Photo News

De volgende twee weken worden omgedoopt tot de #FootballPeople Weeks. Dit initiatief van het FARE-netwerk wil voetbal inzetten om discriminatie in de maatschappij tegen te gaan. Een doel dat de Pro League van harte onderschrijft.

De komende twee weken zullen meer dan 150 000 mensen in meer dan 60 landen verschillende activiteiten op poten zetten. Het grote aantal deelnemers maakt van #FootballPeople Weeks de grootste campagne voor diversiteit binnen het internationale voetbal. Voetbal als middel om spelers en gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen, een doelstelling die de Pro League volledig ondersteunt. In het kader van haar actieplan rond spreekkoren brengt de Pro League in november een handleiding uit rond discriminerende spreekkoren en kwetsende uitlatingen op en rond de voetbalvelden.

Meer info over de handleiding volgt binnenkort via deze kanalen.

  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini
  • OSM
  • Toro