Pro League vernieuwt samenwerking met Nielsen Sport voor de volgende twee seizoenen
Na een geslaagde samenwerking van drie jaar, is de collectieve overeenkomst vernieuwd voor de media evaluatie en sponsoring van de 16 clubs van Jupiler Pro League en de 8 clubs van Proximus League voor de seizoenen 2018-2019 en 2019-2020.
Nielsen Sports, wereldleider in consulting en evaluatie van sportmarketing, zal opnieuw de visibiliteit in de media van de partners van de 24 Belgische professionele clubs analyseren en valoriseren en zal essentiële gegevens voor de optimalisatie en de ontwikkeling van hun commerciële strategie blijven leveren. De dienst zal ook een continue begeleiding in het gebruik van geleverde studies inhouden om hun positie op de sponsoring markt van België te optimaliseren en om de clubs in hun gesprekken met huidige en potentiële partners bij te staan.
"We zijn zeer verheugd om onze samenwerking met de Pro League te kunnen vernieuwen en alle clubs te blijven helpen bij de ontwikkeling van hun commerciële strategie. Het is een duidelijk teken van vertrouwen en de bevestiging van het uitstekende werk van de afgelopen drie jaar. Het is ook een bewijs van de constante professionalisering in het Belgische profvoetbal dat noodzakelijk wordt voor de groei en de ontwikkeling van onze clubs ten opzichte van de buitenlandse clubs. We zijn trots een rol in dit proces te kunnen spelen", verklaart Jerome Bouchat, Managing Director van Nielsen Sports België.
Pierre François, CEO van de Jupiler Pro League, gaat verder : "De Pro League clubs hebben gekozen om de waarde van hun sponsorovereenkomsten met hun verschillende partners te meten op basis van dezelfde criteria. Dit collectieve contract besloten met een genormeerd bedrijf toont de professionaliteit van onze clubs. Het is belangrijk op te merken dat die trend ook door de clubs van de Proximus League word gevolgd."