RSC Anderlecht trapt STIP IT-actie tegen pesten af
RSC Anderlecht trapt zondagnamiddag de jaarlijkse STIP IT-campagne van Ketnet op gang. Het Vlaamse initiatief – met de welbekende vier stippen op de hand als symbool tegen pesten – gaat de hele maand februari door. Het hoogtepunt vindt plaats in de Week tegen Pesten van 18 tot 25 februari.
RSC Anderlecht werd gevraagd om de officiële kick-off van de sensibiliseringscampagne te geven. Presentatrice, Ketnet-wrapster en STIP-IT-ambassadeur Gloria Monserez zal komende zondag 6 februari in het Lotto Park de aftrap van de competitiewedstrijd tegen KAS Eupen kapen.
Samen met Yasmine, een van de gezichten van de campagne dit jaar, zal ze naast de officiële wedstrijdbal drie extra ballen in de middencirkel leggen om het symbool van vier stippen tegen pesten te tonen aan een breed publiek. De stadionomroeper en LED-boarding van RSC Anderlecht kaderen de STIP IT-actie.
De Pro League steunt het initiatief tegen pesten en zal haar clubs vragen om in aanloop naar de Week tegen Pesten ook foto’s en video’s te maken van spelers en stafleden die een vuist maken tegen pesten. Deze beelden worden gedeeld op sociale media om de campagne te ondersteunen.
De STIP IT-campagne van Ketnet en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten zet kinderen op een laagdrempelige aan om zich te engageren tegen pesten. De vier stippen staan voor vier afspraken:
- Ik vind pesten niet oké en zal er nooit aan meedoen!
- Ik praat erover als pesten mij bang of verdrietig maakt.
- Ik sluit niemand uit, voor mij hoort iedereen erbij!
- Ik zal altijd proberen op te komen voor iemand die gepest wordt.