Pro League zoekt Communicatie & Marketing Officer (m/v/x)

De Pro League is de vereniging van de 26 profclubs in het Belgisch voetbal. Naast het organiseren en beheren van de professionele voetbalcompetities in België, vertegenwoordigt de Pro League ook het profvoetbal in de brede samenleving; bij de fans, de overheid, maatschappelijke organisaties en vele partners.

De Pro League is een start-up sportentertainment bedrijf. We schrijven een marketingstrategie en bouwen aan een team om samen met de clubs onze sport nog straffer en aantrekkelijker te maken voor elke supporter. Voor dat team zijn we op zoek naar een Communicatie & Marketing Officer.

Functiebeschrijving 

  • Je staat samen met de collega’s van het marketing- en communicatieteam in voor de implementatie van de marketingstrategie en het bijhorend marketing- en commercieel plan;
  • Je denkt mee na over, en implementeert een nieuwe e-mailingstrategie;
  • Je bouwt mee aan de verdere uitwerking van Pro League Assist, het intranet dat we delen met onze clubs. Je volgt in dat kader mailings op naar clubs alsook regelmatige enquêtes;
  • Je bedenkt en creëert content voor onze kanalen. Je bent een digital native, vertrouwd met alle laatste social media trends;
  • Je ondersteunt de realisatie van partnership activaties via onze kanalen, in samenwerking met clubs en externe partners;

Vaardigheden 

  • Je hebt ervaring met campagnematig werken en kent je weg binnen advertising tools en CMS systemen;
  • Je bent klantgericht. Samen met het team onderhoud en bouw je aan een goede relatie met je tegenhangers op clubniveau. Je gaat actief op zoek naar meer kennis en inspiratie om voor meerwaarde te zorgen voor die clubs;
  • Je hebt een goede pen. Je voelt je comfortabel bij het schrijven van zowel een mailing, advertentiecopy of een social media post;
  • Je bent creatief en bedenkt on the spot activaties of conceptjes waarmee we onze fans inspireren. Ervaring met Photoshop, Premiere Pro en andere contentcreatietools is mooi meegenomen.

Profiel

  • Je hebt minstens een bachelor in Communicatie, Marketing, Media, Journalistiek of een soortgelijke opleiding;
  • Je hebt bij voorkeur 3 jaar relevante werkervaring;
  • Je kan zelfstandig en samen met partners projecten opstarten en deze tot een goed einde brengen;
  • Je bent een teamplayer, je werkt graag samen aan projecten, je kan je mening op een onderbouwde manier uiten aan de (digtale) vergadertafel;
  • Je bent hands-on en flexibel. Avond- of weekendwerk schrikt je niet af;
  • Je kan presteren onder druk, deadlines zijn geen probleem;
  • Je spreekt vlot Nederlands en voelt je ook comfortabel met Engels en Frans.

Wij bieden je

  • Een uitdagende, boeiende en gevarieerde job bij één van de sterkst evoluerende voetballiga's van Europa;
  • De kans om mee je stempel te drukken op de communicatie en marketing van de grootste sport van het land;
  • Een motiverende werkomgeving binnen een jong en snelgroeiend team met ruimte voor telewerk en aandacht voor een goede work-life balance;
  • Een marktconform loon dat overeenkomt met je kennis en ervaring;
  • Voltijdse tewerkstelling, voor onbepaalde duur;
  • Mogelijkheid tot het volgen van de juiste opleidingen en trainingen.

Ben je geïnteresseerd?

Mail dan je motivatiebrief en cv naar [email protected]!

Gerelateerde artikels