Pro League zoekt Football & Community Manager

De Pro League verenigt 26 profclubs van het Belgische voetbal. Naast de organisatie en het beheer van de professionele voetbalcompetities in België, vertegenwoordigt de Pro League ook het profvoetbal in de brede samenleving. Daarnaast is de Pro League ook een sports entertainment bedrijf dat de commerciële rechten op de competities die het organiseert, commercialiseert.  

Wij geloven in de kracht van voetbal als maatschappelijke motor. Om dit beleid verder vorm te geven en uit te werken zijn wij op zoek naar een Football & Social Responsibility Manager.

Functiebeschrijving 

Strategisch

  • Je voert samen met de clubs en stakeholders het strategisch meerjarenplan voor sociale impact uit;
  • Je volgt de nationale partnerschappen met sociale partners op en bouwt mogelijke nieuwe partnerschappen uit.

Operationeel

  • Je ondersteunt de community managers bij het opzetten van een stevig
    community beleid. Zowel beleidsplannen als opvolgings- en
    evaluatiemechanismen horen hier bij;
  • Je brengt community-initiatieven van clubs in kaart en ondersteunt waar
    nodig;
  • Je faciliteert de implementatie van nationale campagnes op clubniveau;
  • Je zet projecten, campagnes en partnerschappen op om de strategische
    doelstellingen te bereiken;
  • Je bent het aanspreekpunt voor organisaties die mee willen inzetten op de
    kracht van voetbal voor de samenleving;
  • Je denkt mee na over de communicatie over maatschappelijke projecten, van zowel de Pro League als haar clubs.

Kerncompetenties

  • Je kan projectmatig werken;
  • Je kan zelfstandig werken. De strategie en doelstellingen bepaal je samen met jouw afdelingshoofd en het management. Eens die helder zijn, zit je aan het stuur om die doelstellingen werkelijkeheid te maken;
  • Je bent creatief. Je kan binnen én buiten de lijntjes van het voetbalveld denken bij het
    opzetten van projecten en campagnes;
  • Je bent sociaal bewogen. Je hebt meer oog voor de man in de straat dan voor de ster op het
    veld;
  • Je bent een bruggenbouwer. Je werkt samen met sociale organisaties, media, voetbalclubs en
    bedrijven. Je kunt hen samenbrengen en een gemeenschappelijk doelstellingen
    bereiken;
  • Je bent communicatief. Je hebt de vinger aan de pols van de samenleving en de actualiteit en
    kan bevindingen moeiteloos en correct verwoorden en overbrengen. Je weet hiervoor
    steeds de geschikte vorm te vinden.

Profiel

  • Je hebt affiniteit met voetbal en sport maar je bent vooral maatschappelijk betrokken.
    Het sociale aspect en de verbindende kracht van voetbal inspireren je;
  • Je bent verbaal en redactioneel sterk;
  • Je spreekt vlot minstens 1 van de landstalen, drukt je goed uit in de andere
    landstaal en in het Engels;
  • Je kan zowel een sensibiliseringscampagne, voetbaltornooi als een seminarie
    opzetten;
  • Occasioneel avond- en weekendwerk schrikken je niet af, deadlines evenmin;
  • Je hebt 3 jaar ervaring in de sociale en/of sportieve sector;
  • We geloven in inzet en competenties. Je beschikt over tonnen inzet en de juiste
    competenties om deze functie ten volle uit te voeren. Voor zij die een referentie naar
    diploma’s willen; een bachelor of masterdiploma in humane wetenschappen,
    communicatie, marketing, sportmanagement is richtinggevend;
  • Ervaring met sociale media, CMS en websitemanagement zijn een plus.

Wij bieden je

  • Een uitdagende, boeiende en gevarieerde job bij een van de snelst groeiende
    voetballeagues van Europa;
  • De kans om mee je stempel te drukken op de maatschappelijke kracht van de
    grootste sport van het land;
  • Een marktconform loon dat overeenkomt met je kennis en ervaring;
  • Voltijdse tewerkstelling, voor onbepaalde duur;
  • Mogelijkheid tot het volgen van zinvolle opleidingen trainingen.


Ben je geïnteresseerd?

Mail dan je motivatiebrief en cv naar [email protected].

Gerelateerde artikels

  • EA Sports
  • Konami
  • Bwin
  • Eleven Sports
  • Jupiler
  • Panini