Pro League kiest voor Pieter De Windt als directeur Media, Marketing & Commercial
Pieter De Windt wordt de nieuwe directeur Media, Marketing en Commercial van de Pro League. Pieter maakt de overstap van Sporza, waar hij sinds 2014 hoofdredacteur was en dus eindverantwoordelijke voor het Sporza-aanbod op televisie, radio en online.
Pieter De Windt startte zijn loopbaan bij de regionale omroep ROB-tv, waar hij het tot hoofdredacteur schopte. In 2006 plukte VRT hem bij daar weg om eindredacteur te worden bij Sporza. Op de Reyerslaan deed Pieter daarnaast ook ervaring op als redactiechef van Sporza én was hij verantwoordelijk voor het praatprogramma Café Corsari.
Vanaf 1 februari 2024 versterkt Pieter De Windt het managementteam van de Pro League. Lorin Parys, CEO Pro League: “We zijn blij dat Pieter mee zijn schouders zet onder de ambitie van de Pro League om een leidend sportentertainmentbedrijf te worden. Met zijn journalistieke expertise en inzichten in de mediamarkt kunnen we in de toekomst onze fans nog beter bedienen.”
Pieter De Windt: “Het viel me op hoezeer ik na een eerste gesprek zin kreeg om aan de slag te gaan met het Belgisch voetbal. Ik ben als liefhebber en amateurvoetballer opgegroeid op en naast het veld en weet hoezeer Belgische voetbal het humeur en de werkweek van velen kan bepalen. Mee mogen schrijven aan dat verhaal en die dynamiek, is echt een uitdaging die ik zeer graag wil aangaan.”