NL
Jupiler Pro League

AI-campagne ‘History Untold’ valt in de prijzen

Onze play-offcampagne ‘History Untold’ van het seizoen 2022-2023 in de Jupiler Pro League valt in binnen- en buitenland in de prijzen. Onze mediapartner Eleven DAZN maakte gebruik van artificiële intelligentie om vier protagonisten uit de Champions’ Play-Offs 40 jaar ouder te maken. En dat levert straffe content op.

De innovatieve campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de Pro League, Eleven DAZN en AB InBev. ‘History Untold’ neemt de fans mee naar het jaar 2063 waarin exclusieve interviews met vier topspelers te zien zijn. Daarin blikken ze na veertig jaar nog eens terug op de spannende ontknoping van het seizoen 2022-2023.

In de categorie ‘Best Marketing Strategy’ ontving Eleven DAZN deze week de zilveren medaille op de SportsPro OTT Summit Awards in Madrid. Donderdagavond viel de campagne opnieuw in de prijzen op de conferentie SponsorLive en kreeg onze Jupiler-activatie de ‘Coup de Coeur’, ofwel de publieksprijs.

Deze contentreeks werd opgenomen en gepubliceerd voor de start van de play-offs van het seizoen 2022-2023. Toby Alderweireld (R. Antwerp FC), Teddy Teuma (R. Union Saint-Gilloise), Bryan Heynen (KRC Genk) en Noa Lang (Club Brugge) waren de protagonisten.