Skip to main content
Pro League

Off The Pitch bezorgt strategische inzichten aan alle Pro League-clubs

De Pro League werkt samen met voetbalconsultancy Off The Pitch om al haar clubs (Jupiler Pro League, Challenger Pro League en Lotto Super League) toegang te geven tot strategische inzichten en de belangrijkste trends in de internationale voetbalwereld. Net zoals onder andere de Premier League, LaLiga en Bundesliga, krijgen onze clubs toegang tot de nieuwsbrief van Off The Pitch.

De afgelopen drie jaar heeft de Pro League samen met de Universiteit Antwerpen een opleidingsprogramma opgezet om het clubmanagement in de breedte te versterken. Door samen te werken met Off The Pitch breiden we ons kenniscentrum uit. Dankzij deze nieuwe samenwerking krijgen relevante medewerkers van alle clubs dagelijks een nieuwsbrief met bruikbare inzichten, waardoor ze tijd besparen en betere beslissingen kunnen nemen.

“We zijn enthousiast over deze samenwerking, die onze ambitie weerspiegelt om de strategische basis van het Belgisch voetbal verder te versterken door clubs toegang te geven tot onafhankelijke en hoogwaardige informatie. Off The Pitch was voor ons een voor de hand liggende partner, gezien hun sterke reputatie in de sector”, zegt Lorin Parys, CEO van de Pro League.

De nieuwsbrief van Off The Pitch wordt vertrouwd door senior executives en besluitvormers bij meer dan 250 clubs, de meeste topcompetities, bestuursorganen en voetbalinvesteerders wereldwijd.

Met deze overeenkomst verbetert de Pro League niet alleen de toegang tot informatie voor haar clubs, maar sluit ze zich ook aan bij het groeiend netwerk van vooruitstrevende competities van Off The Pitch, dat clubs wil voorzien van de strategische kennis die nodig is beslissingen te nemen in een steeds complexer wordend voetballandschap.

“We zijn trots op onze samenwerking met een van de meest innovatieve en vooruitstrevende competities in het mondiale voetbal. Onze missie is ervoor te zorgen dat de sector toegang heeft tot de inzichten die nodig zijn om zich te ontwikkelen en betere beslissingen te nemen. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in die richting”, aldus Mads Meisner Christensen, mede-oprichter en CEO van Off The Pitch.