Skip to main content
FSR

Scoor jouw favoriete shirt en steun het goede doel tijdens voetbalweekend voor Younited Belgium

Zeg komend weekend niet de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League of de Lotto Super League, maar wel Younited Pro League! Ten voordele van onze maatschappelijke partner Younited Belgium wijzigt de naam van onze drie competities naar het uniforme Younited Pro League. Samen met clubs, spelers, partners en fans toont het Belgisch voetbal zich met deze campagne solidair met al wie het zwaar heeft. Alle spelers signeren het shirt waarin ze vanavond, zaterdag en zondag aantreden en schenken dat truitje aan het goede doel. Tot vrijdag 28 november (19 uur) kunnen supporters via mws.com/younited-belgium bieden op deze shirts en veel andere mooie specials. Ideaal als kerstcadeau! 

Tussen 21 en 28 november nodigen de Pro League, haar clubs, DAZN en andere partners de voetbalfans uit om een bod te plaatsen op gesigneerde en gedragen wedstrijdshirts van hun favoriete spelers of teams uit de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League en de Lotto Super League. De opbrengst van de veiling gaat integraal naar Younited Belgium, een vzw die voetbalteams opricht waarin kwetsbare mensen een thuis vinden. Om de inzamelactie te steunen en extra in de spotlights te zetten, staan partners Jupiler en Lotto hun naam komend weekend even af voor de Younited Pro League.

Lorin Parys, CEO van de Pro League: "Dit jaar brengen we onze solidariteitsactie vroeger dan anders, zodat heel het Belgisch voetbal hetzelfde weekend vlag voert voor Younited Belgium. Fans kunnen zo unieke cadeaus onder de kerstboom leggen met een bijzonder verhaal en een sterke boodschap van hoop. Younited Belgium toont al jaren hoe voetbal aan mensen een houvast kan geven. Dat we vandaag 60 teams en 2.000 deelnemers bereiken, is te danken aan de onafgebroken inzet van clubs, spelers, partners en supporters. Het is deze gedeelde betrokkenheid die van voetbal een hefboom voor echte verandering maakt. Samen tonen we dat voetbal meer is dan sport alleen."

Younited Belgium op mouwbadge

De campagne zet in op de beproefde formule, maar wordt wel wat opgefrist. Zo vindt ze niet langer in de kerstperiode plaats. Op die manier gaat de actie voor alle competities hetzelfde weekend door en kunnen fans de shirts of specials die ze bemachtigden ook onder de boom leggen als uniek kerstcadeau. De shirts van de clubs zijn voor de campagne aangepast en zullen een meer premium uitstraling hebben. De Pro League staat haar mouwbadge af en geeft daar ruimte aan haar sociale partner om de borststickers van de voorbije jaren te vervangen.

Komend weekend dragen zo alle spelers van de Jupiler Pro League (speeldag 15) en de Challenger Pro League (speeldag 14) het logo van Younited Belgium op hun mouw. Alle shirts, inclusief gesigneerde teamtruitjes van de Lotto Super League-clubs, worden na afloop van de wedstrijden gesigneerd en online geveild, via mws.com/younited-belgium.

Onvergetelijke ervaringen en unieke items

Naast de shirts gaan er opnieuw een hele reeks bijzondere items en ervaringen onder de hamer, met als pronkstuk een replica van de Jupiler Pro League-feestbeker die tot 2015 werd gebruikt. Daarnaast staan de Hall of Fame-portretten van Robbie Rensenbrink en Raoul Lambert, gesigneerde shirts van de Rode Duivels en de Red Flames, maar ook unieke ervaringen als een Golazo VIP-arrangement voor de Memorial van Damme 2026, een behind the scenes bij DAZN of een pitch side experience bij kampioen Union op de veilinglijst.

De online veiling via mws.com opent vandaag, 21 november, om 12 uur en sluit na een week af op vrijdag 28 november (19 uur). De plechtige aftrap doen we op de Freethiel (voor aftrap van SK Beveren - KAS Eupen) en op Sclessin (voor aftrap van Standard de Liège - SV Zulte Waregem). Het finale bedrag maken we volgende week bekend in het stadion van KV Mechelen, in een ceremonie onder begeleiding van Piet den Boer voor de match tegen Standard de Liège.

Bert Ballegeer, coördinator van Younited Belgium, benadrukt de kracht van de actie: “De clubs en de Pro League zijn niet alleen het hele jaar door onmisbare partners, maar tonen met deze solidariteitsactie opnieuw hoe krachtig ons gezamenlijke verhaal is. Dankzij hun inzet – op én naast het veld – krijgen we niet alleen broodnodige middelen binnen, maar ook een stem en zichtbaarheid die voor onze spelers van onschatbare waarde zijn.

De opbrengst van de actie gaat integraal naar Younited Belgium. Met elk bod ondersteunen de fans maar liefst 60 Younited-ploegen en 2000 deelnemers, verspreid over heel België. Koerierpartner DHL Express zorgt nadien voor een vlekkeloze en tijdige levering aan huis, zodat fans hun gewonnen item als geschenk onder de kerstboom kunnen leggen.

Over Younited Belgium

Younited Belgium biedt al jaren een veilige plek waar kwetsbare mensen zichzelf kunnen zijn, zichzelf kunnen terugvinden en kunnen ontplooien. De slogan My team, my home vertaalt de doelstelling perfect. De Younited-spelers - vaak geconfronteerd met uitdagingen als armoede, verslaving, psychische kwetsbaarheid of huisvestingsproblemen - vinden in hun team een thuis. Hier bouwen ze niet alleen aan hun zelfvertrouwen, maar ook aan een betere toekomst.

Ongeacht ras, afkomst, religie of sociale situatie: wie ploegmaats heeft, vindt altijd wel ergens steun. Younited Belgium biedt daarnaast een begeleidend kader en tegen kwetsbaarheid op vlak van huisvesting, psychische gezondheid, welzijn, armoede of verslaving. Bij hun team bouwen spelers aan zelfvertrouwen, krijgen ze structuur en leggen ze contact met hulpverleners en lotgenoten.