Skip to main content
NL

De Pro League zoekt Junior Marketing & Communicatie Officer (m/v/x)

Image

De Pro League verenigt de 28 profclubs van het Belgisch voetbal. Naast het organiseren en beheren in al zijn facetten van de professionele voetbalcompetities in België, vertegenwoordigt de Pro League ook het profvoetbal in de brede samenleving; bij de fans, de overheid, maatschappelijke organisaties en vele partners.  Dat doen we aan de hand van de Pro League waarden: Partnership, Passie, Innovatie, Verbinding en Respect. De Pro League is ook een sport entertainment bedrijf. We bouwen aan een team om samen met de clubs onze competities nog straffer en aantrekkelijker te maken voor elke supporter. Voor dat team zijn we op zoek naar een Marketing & Communicatie Officer. 

Functiebeschrijving 

  • Je staat samen met je collega’s van het MarCom team in voor de implementatie van de marketingstrategie en de bijhorende communicatie over alle Pro League projecten.

  • Je creëert content voor die projecten waaronder: Jupiler Pro League, Challenger Pro League, Lotto Super League, Croky Cup, enz..  Je neemt een ‘all rounder’ rol op, samen met je collega’s om week na week de Pro League contentplanning te realiseren.

  • Je schrijft wervende online teksten voor web, app en mail en denkt mee na over de juiste strategie voor elk kanaal. 

  • Je legt de focus op het verbeteren van de communicatie rond Football & Social Responsibility (FSR). In samenwerking met de betrokken collega’s zorg je voor een communicatiejaarplan voor projecten en events en licht je er de juiste projecten uit conform onze merkstrategie. 

  • Jouw grootste project wordt 50 jaar Pro League en de daaraan gekoppelde lancering van de Pro League Hall of Fame. In co-creatie met het hele team en bij uitbreiding de hele organisatie realiseer je een impactvolle campagne waarmee de Pro League het juiste jubileumverhaal vertelt én de Pro League Hall of Fame op een duurzame en future proof manier gelanceerd wordt. 

Vaardigheden

  • Je creëert vlot content in Photoshop, Premiere Pro en Canva. Kennis van After Effects, inDesign of Illustrator is geen must maar mooi meegenomen.

  • Je vindt snel je weg in CMS systemen en mailprogramma’s.

  • Je hebt een goede pen. Je voelt je comfortabel bij het schrijven van zowel een mailing, advertentie-copy of een social media post.

  • Je bent creatief, je kan on the spot een tof concept bedenken voor een (online) activatie.

Profiel

  • Je hebt minstens een bachelor in Communicatie, Marketing, Media, Journalistiek of een soortgelijke opleiding.

  • Je bent klantgericht. Samen met het team bouw je aan een optimale relatie met de Pro League clubs. 

  • Je kan zelfstandig en samen met partners projecten opstarten en deze tot een goed einde brengen.

  • Je bent een teamspeler en zoekt co-creatie bij het tot stand komen van je projecten.

  • Je hebt een passie voor voetbal, onze competities volgen is voor jou geen ‘part of the job’.

  • Je staat sterk in je schoenen, je kan je mening op een onderbouwde manier uiten aan de (digitale) vergadertafel. Je presteert goed onder druk.

  • Je bent hands on en flexibel; avond- of weekendwerk schrikt je niet af.

  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands of  Frans en trekt jezelf ook in de andere landstaal goed uit de slag. Ook Engels vormt geen probleem.  

Wij bieden je

  • Een uitdagende, boeiende en gevarieerde job bij één van de sterkst evoluerende voetballeagues van Europa.

  • De kans om mee je stempel te drukken op de communicatie en marketing van de grootste sport van het land.

  • Een motiverende werkomgeving binnen een jong en snelgroeiend team met ruimte voor telewerk en aandacht voor een goede work-life balance. 

  • Een marktconform loon dat overeenkomt met je kennis en ervaring.

  • Voltijdse tewerkstelling, voor onbepaalde duur.

  • Mogelijkheid tot het volgen van de juiste opleidingen en trainingen.

Ben je geïnteresseerd?

Mail dan je motivatiebrief en cv naar jobs@proleague.be